İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden hayat kurtaran uygulama
İzmir Büyükşehir Belediyesi, olası depremlerin zararını en aza indirmek ve afet sonrası bağlantı sorununu aşmak için Acil İzmir uygulamasının ardından “Yer Al” uygulamasını da hayata geçirdi. Büyükşehir Belediyesi, afet sonrası tüm telefon kullanıcılarına link göndererek vatandaşların enkaz altında kalan yerlerinin belirlenmesini hedefliyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, 2020 yılında yaşanan İzmir depremi sonrası geliştirilen Acil İzmir uygulamasının ardından “Konum Al” hizmetini de hayata geçirdi. en hızlı şekilde, kolayca kullanılabilir. Hayat Kurtaran Pozisyon Çalışması ile afet sonrası tüm telefon kullanıcılarına link gönderilmektedir. Bu sayede enkaz altında kalan vatandaşların yerlerinin belirlenmesi amaçlanıyor. Deprem, sel gibi afetlerde Acil İzmir, Pozisyon Alma Hizmeti, 153 yardım limiti ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ulaşmak kolaylaşıyor.
Cep telefonlarına bildirimler gönderilecektir.
Acil İzmir uygulamasını telefonuna indirmeyenler için “Pozisyon Al” programını geliştirdiklerini belirten İzmir Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanı Cet Pak, “Olası bir deprem anında SMS gönderiyoruz. Pozisyon Al uygulaması üzerinden İzmir’de yaşayan tüm telefon kullanıcılarına. Bu bildirim 28 saat boyunca kişilere ulaşmaya çalışılacaktır. Ulaşılamayan kişilerin bilgileri sisteme düşülür. Bu kişilere ulaşmak için tekrar tekrar girişimlerde bulunulur. Vatandaşa ulaşana kadar bu denemeler devam ediyor. Ve sonunda kesinlikle elde edilir. Gelir gelmez kullanıcıların telefonlarına bir link düşecek. Kullanıcılar linke tıklayarak pozisyonlarını bize iletebilirler. Enkaz altındaki kişi, bağlantıya tıklayarak konumunu bize doğrudan gönderebilir.”
Enkaz altında kalanların yeri bu uygulama ile belirlenecek.
Telefon kullanıcılarına gönderilen linke tıkladıktan sonra İzmir Büyükşehir Belediyesi’ndeki ilgili birimlerin devreye gireceğini hatırlatan Pak, “Vatandaş linke tıkladığı anda durum yönetim panelimize düşüyor. Düşüşün ardından itfaiye ekipleri ile görevliler olay yerine gelecek. Acil İzmir uygulaması anında kişinin yerini belirleyecektir. Burada önemli olan kişinin enkaz altında olduğunun bilinmesidir. Bu sistemle enkaz altında kaç kişinin olduğunu öğreniyoruz. İzmir’de insanlar enkaz altında kalan telefonlarına ulaşıp bu duyurulara tıklasalar depremde çöken binanın altında kaç kişinin olduğu hakkında fikir sahibi oluyoruz. Şu anda İzmir genelinde tüm kullanıcılara ulaşabilecek durumdayız.”
Afet anında bağlantı ağının değerine vurgu yapan Pak, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Afet anında vatandaşlarımızın bize ulaşabilmesi için altyapımız hazır. Afet anında nasıl bir duruma dahil olacağımıza dair tüm senaryolarımız var. Tüm çalışmaları bu senaryoları takip ederek yaptık. Enkazdan kurtulduysanız ve kimseye ulaşamıyorsanız, ihtiyaç duydukları yardım yetkililer tarafından 153 aranarak yaralı veya yardıma ihtiyacı olan vatandaşlara ulaştırılacak.”
Afet sonrası İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye ekipleri ve itfaiyenin oluşturduğu gönüllü gruplar aracılığıyla vatandaşlara ulaşılacak.
Kurtulan ne yapacak?
Olası deprem, sel gibi afetlerde ulaşılamayanların belediye ekiplerine ulaşmak için 153 numaralı hattı aramaları gerekiyor. Halihazırda aktif olan Alo 153 Vatandaş İrtibat Merkezi (HİM) hattına ek olarak, afet anında özel Alo 153 Yardım Sınırı da devreye giriyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı